Sinds 2016 ben ik vrijwilliger bij De Stadshoeve. Ik werk vooral in onze Belevingstuin en mijn belangrijkste doel is hiervan een groene oase te maken, in het hart van onze steeds mooier wordende wijk. Een plek, waar je kunt genieten van planten en bloemen, van vogels, kikkers en insecten of, wanneer je dat wilt, een praatje kunt maken met een van de kabouters die er wonen. Een tuin dus voor jong en oud, waarin van alles te beleven valt, of waarin je gewoon een keertje lekker tot rust kunt komen.
En wanneer je goed kijkt, dan zal je in de tuin ook verwijzingen aantreffen naar het rijke verleden van dit gebied, de (oudste) polder Mastenbroek, kasteel Werkeren en de boerderijen. Door deze herinneringen probeer ik verbinding te leggen tussen de verschillende werkgroepen van De Stadshoeve. En dat doe ik uiteraard ook als enthousiast lid van onze kleinste werkgroep Geschiedenis.

